Spark fodboldsæsonen godt i gang med disse tre tips

Corona har længe sat en stopper for fodbolden på flere forskellige niveauer, men nu er tiden endelig inde til, at vi igen kan få lov at sparke bolden i kassen. Det glæder vi os selvfølgelig alle sammen til, men der er visse ting, du skal huske, når du sådan starter din karriere igen efter en længere tids pause, hvor du måske heller ikke har gået i fitness.

Pas på kramper og skader

Når det er så lang tid siden, at du har foretaget de bevægelser, som man foretager i fodbold, kan kroppen godt have svært ved at omstille sig. Det skal du have for øje før, under og efter spil. Du kan blandt andet bruge varmeposer til at opnå lokal smertelindring samt som middel til krampestillende remedie.

Lad være med at sparke direkte på mål

Det værste, du kan gøre, når du kommer tilbage på banen, er at sparke direkte på mål. Din lyske og dit baglår kan meget hurtigt tage skade, hvilket kan resultere i en pauser på adskillige uger, før du er klar igen. Sørg for at varme godt op, inden du vælger at hakke til bolden med al den kraft, som du har samlet sammen under corona.

Start roligt ud

Hvis du sammen med din fodboldtræning måske begynder i fitness igen, vil du opleve, at kroppen bliver meget hurtigt træt. Start derfor langsomt ud, så du kan holde til det fysisk, og så du undgår overbelastningsskader. Overbelastningsskader kan også vare ved længe, så de er vigtige at undgå, når du kommer tilbage på den lokale grønsvær igen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *